В 2000 році кафедра отримала назву –Систем управління,
а з 2008 року –Систем управління літальних апаратів.
Після 2000 року кафедра переходить на нові технології навчання. В навчальний
процес задіються спочатку поодинокі комп'ютери, а згодом і два комп'ютерні
класи. Комп’ютеризація навчального процесу, а також
застосування мультимедійних засобів дозволяють значно інтенсифікувати
навчальний процес, зробити його більш насиченим і інформативним. Відкриваються
філії кафедри в Інституті кібернетики та ЦНДІ навігації і управління рухом.
Завдяки провідним вченим – д.т.н., проф. Блохіну Л.М., д.т.н., проф. Туніку А.А.,
д.т.н., проф. Азарскову В.М., д.т.н., проф. Машкову О.А., д.т.н.,
проф. Чіковані В.В.та ін. на кафедрі розгортається широкий науковий пошук.
До аспірантури кожного року зараховується від чотирьох до семи аспірантів,
більшість з яких захистилися в установлений термін, що дозволило значно
омолодити викладацький склад.
Захистили кандидатські дисертації Кошова Л.О. (2002), Девяткіна С.С. (2002),
Петрова Ю.В. (2006), Білак Н.В. (2005), Абрамович О.О. (2005),
Коробчинський М.В.(2006), Опанасюк І.І. (2006), Галагуз Т.А. (2007),
Вовк В.Г. (2007), Сюй Гуодун (2007), Джассім Мухаммед Гасмі (2007),
Безкоровайний Ю.М. (2008), Кліпа A.M. (2009), Мельник К.В. (2009),
Туат Моханд Ашур (2009).
За ці роки співробітниками кафедри розроблені «Наукоємні технології створення
та модернізації високоточних комплексів навігації та управління для авіаційної,
морської та космічної техніки», які впроваджені в Центрі підготовки космонавтів,
АНТК ім. O.K. Антонова, АНТК ім. A.M. Туполева, КП завод «Арсенал», ВАТ КДЗА
імені Г.І. Петровського, МІЕА, та інших підприємствах.
У відповідності до сучасних світових тенденцій в розвитку робастних систем
управління розроблено та реалізовано алгоритми параметричного та
структурно-параметричного синтезу робастних систем управління польотом для
безпілотних та малих пілотованих літальних апаратів, які базуються на принципах
як параметричної, так і структурної робастної оптимізації.
Технологія проектування систем такого класу була успішно застосована
при створенні у співдружності з вченими Корейського Аерокосмічного Дослідного
інституту цифрових систем управління для сімейства малих БПЛА та в
конструкторському бюро «ЛУЧ» при розробці перспективних зразків безпілотної техніки.
Відповідно до Державної програми наукових досліджень України в Антарктиці на 2002
2010 роки запропоновано проект створення науково-дослідної літаючої "Лабораторії
на базі вертольота для проведення досліджень у повітряному і водному просторах.
З 2009 року кафедра почала підготовку фахівців за новим напрямом «Системна
інженерія» зі спеціалізаціями: Системи управління і автоматики літальних апаратів
та Технології управління великими системами (організаційними).
З 2015 року почалася підготовка фахівців за новою спеціальністю:
151 – Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології зі спеціалізацією
– Системи управління та автоматики літальних апаратів.
Продовжуються плідні наукові дослідження з Державним космічним агентством України,
Конструкторським бюро «Південне», Державним конструкторським бюро «Луч», Державним
підприємством «Антонов», ДП ПАТ НВО Київський завод автоматики, МННЦІТіС Національної
академії наук та МОН України, та іншими.
Розроблені сучасні підходи до ефективного створення складних систем управління і
стабілізації багатовимірними стійкими і нестійкими рухомими об’єктами, що діють
під впливом експлуатаційних збурюючи факторів.
Розроблено і виготовлено експериментальні зразки високоточного, наукоємного,
високонадійного цифрового коріолісового вібраційного гіроскопічного вимірювального
приладу для систем стабілізації, орієнтації, курсових значень і наведення рухомих
об’єктів для авіації, космонавтики, морських і наземних об’єктів і платформ різного
призначення. Цей гіроскоп є однією з найсучасніших гіроскопічних технологій,
існуючих на світовому ринку.
|
|
Розроблена концепція створення орбітального космічного літака і наземного
комплексу для його забезпечення в пілотованому і безпілотному варіантах для
багаторазової доставки на низько орбітальні станції і повернення з орбіт космонавтів,
вантажів і космічних туристів, орієнтованого на використання для запусків ракет-носіїв
КБ «Південне».
Розроблена і впроваджена методологія проектування двовісної інерційної стабілізованої
платформи для рухомих наземних об’єктів. В основу методології покладено змішану
робастну оптимізацію для модернізації вже існуючих систем та робастний синтез для
проектування перспективних систем. Програмну реалізацію автоматизованих процедур
проектування здійснено в обчислювальній системі MATLAB.
Застосування робастного управління рухом платформи дозволяє забезпечити високу
точність процесів наведення, стеження і стабілізації в складних умовах реальної
експлуатації, що супроводжуються дією параметричних та зовнішніх збурень.
Створені алгоритми інтегрування рівнянь обертового та поступального рухів для
безплатформеної інерційно-супутникової системи навігації що дозволяє значно
спростити ці процедури із збереженням необхідної точності визначення навігаційних
параметрів.
Розроблені методи створення високоефективних систем навігації, літаководіння
та управління польотом БПЛА з застосуванням методів нечіткої логіки
(Soft computing) та штучного інтелекту.
На основі екстремальних варіаційних підходів побудована статистична теорія
динаміки макросистем. Виявлено феномен комбінованої симетрії їх статистик,
досліджені їх скейлінгові та фінітні властивості. Теорія дозволяє прогнозувати
процеси та явища в природних, технічних та організаційних макросистемах.
Захистили кандидатські дисертації і співробітники кафедри Комнацька М.М. (2011),
Басанець О.П. (2011), Горбатюк О.Д. (2012). Захистили докторські дисертації
Осадчій С.І. (2013), Богом’я В.І. (2014), Сущенко О.А. (2015).
Теоретичні напрацювання застосовані при вирішенні конкретних практичних
задач в навчальному процесі.
Наші випускники орієнтовані на рішення актуальних задач управління складними
технічними системами і технологічними процесами різних напрямів, літальними
апаратами різного призначення, великими організаційними системами за допомогою
досягнень сучасної кібернетичної науки і інтелектуальних інформаційних технологій.
Серед фундаментальних і спеціальних дисциплін за обраним фахом студенти
вивчають: комп'ютерні науки і інтелектуальні інформаційні технології, основи
алгоритмічного, об'єктно-орієнтованого та системного програмування, комп'ютерну
електроніку, основи сучасної теорії управління, автоматизовані системи
управління спеціального призначення, організацію інформаційно-обчислювальних
процесів та систем, теорію інформації, дослідження операцій, прикладну теорію
випадкових процесів, спеціальні бортові кібернетичні системи управління,
навігації і орієнтації, проектування систем найвищої якості, WEB - технології,
технології штучного інтелекту, тощо.
Об'єктами діяльності майбутніх фахівців є: найсучасніші кібернетичні комплекси
управління космічними, авіаційними, морськими та іншими рухомими об'єктами;
автоматизовані системи, бази і банки даних для управління діяльністю фірм,
банків організацій різної форми власності, як в нашій країні, так і за її межами;
системи управління складними технологічними процесами виробництв; технології
та методи експертизи науково-технічних та інноваційних проектів.
З 2018 року кафедра отримала нову назву – Аерокосмічних систем управління
та з 2020 року відкрила підготовку за спеціальністю:
126 – Інформаційні системи та технології за новою освітньою програмою
– Інформаційні технології в аерокосмічних системах управління.
Колектив кафедри впевнено спрямований у майбутнє. Сьогодні кафедра - сучасний
навчально-науковий комплекс, у складі якого працюють 10 докторів наук, професорів
та понад 15 кандидатів наук, доцентів. Співробітники готують до захисту докторські
дисертації, а молоді асистенти-випускники кафедри та аспіранти успішно працюють
над кандидатськими дисертаціями.
|